22 stycznia 2016 Udostępnij

Lada recepcyjna w hotelu – jakie wymiary są prawidłowe?

Lada recepcyjna która wybierzemy z całej gamy propozycji jaka obecnie jest na rynku, musi być praktyczna i funkcjonalna dla pracowników i klientów którzy będą z niej korzystać, ale także odpowiednio skomponowana z wystrojem wnętrza całego biura. Recepcja to pierwsze miejsce w naszej firmie z którym kontakt mają klienci, więc musi wzbudzać pozytywne odczucia już na samym wstępie.

Bardzo ważna jest wysokość blatu recepcji, który nie może być zbyt niski, ani zbyt wysoki. Dla pracowników najlepiej sprawdza się wysokość pomiędzy 72 a 80 cm, co zapewnia komfort pracy podczas wielogodzinnego dyżuru, jednak z perspektywy przychodzących gości lepsza wydaje się wysokość pomiędzy 110 cm a 120 cm. Klienci przychodzący do recepcji będą przy niej stali, więc jeśli blat będzie zbyt nisko lub wysoko to po prostu będzie dla nich niewygodny - jest to bardzo ważne jeśli osoby przychodzące do nas muszą wypełniać formularze lub inne dokumenty wymagane przy rejestracji.

Weźmy również pod uwagę to, że mogą nas odwiedzać osoby niepełnosprawne ruchowo, więc pulpit dostosujmy również do ich potrzeb, a w tym przypadku maksymalną wysokością jest 90 cm. Bardzo ważne jest zorganizowanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych, dostosowanie samej lady recepcyjnej nie wystarczy. Lada recepcyjna, aby spełniała w pełni oczekiwania pracowników i gości, musi mieć także dostosowaną szerokość blatu. Przestrzeń dla gości to około 20 do 40 cm, dla pracownika to od 60 do 90 cm.

Damian Nowak

Designer wnętrz, działający w branży projektowania przestrzeni biurowych. Katowice.